? ??????????????Deery? ????? ?????? ???Rating: 4.9 (7 Ratings)??1 Grab Today. 3310 Total Grabs. ??????Get
the Code?? ?? ?????Green Cubes? ????? ?????? ???Rating: 4.6 (10 Ratings)??1 Grab Today. 1160 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2 CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

ALL THE BEST TO ALL LEGENDA STUDENTS..

Bismillahirahmanirrahim ..Ya allah berikanlah aku kesempatan waktu untuk memohon dariMu. Anugerahkan aku kejayaan dalam peperiksaan ini. Anugerahkanlah kejayaan kepada semua teman-temanku. Jangan ada antara kami yang sedihnya sendirian dan jangan kepadaku. Andai telah tertulis akan kegagalanku maka ubahlah menjadi kejayaan. Engkau Yang Maha Agung, mudah-mudahan A untuk semua subjek jadi milik kami..AMIN…

Followers

Saturday, May 30, 2009

bukan kisah aku oke!

hari ini genap 2tahun usia perkenalan anne dan abid. tpi hubungan kami masih belum ada tanda-tanda kami akan disatukan. hubungan kami mendapat restu kedua ibu bapaku dan juga dia, tapi sayang bukan mereka yang menetukan hala tuju kami. mereka hanya mampu untuk mengawalnya. aku seorang gadis yang boleh dikatakan cantik. mempunya personaliti yang menarik, tapi sayang kadang kala aku menyalah gunakan kurniaan Tuhan ini. aku mempunyai ramai teman lelaki sebelum berkenalan dengan abid. bagai aku lelaki semuanya sama. bukan silap aku jadi bergini. tapi cinta pertamaku yang membuatkan aku jadi begini. bayangkan saja, pertaman kali bercinta aku sudah disakiti. depan mata aku dicurangi. hati gadis mana yang akan gembira bila teman lelakinya curang di depan mata. sejak dari itu aku mula bertekat, sesiapa yang berjaya menakluki hatiku pasti akan aku permainkan. itulah aku!


sejak berkenalan dengan abid, sikap aku mula berubah, aku sanggup berubah demi dia. aku sudah tidak lagi bebas berkawan. aku akan melakukan apa sahaja yang dia suka. tpi bagaimana cinta sekalipun aku terhadap abid aku pasti dia tetap bukan untuk aku. bagi aku abid cinta pertamaku yang berjaya menakluki hatiku. benar kata orang, jangan pernah membenci seseorang itu keterlaluan. di awal perkenalan antara aku dan abid, lahirnya satu oerasaan benci. aku sangat benci dengan dirinya. malah bukan dirinya sahaja, tapi semua rakan-rakanya. ya! aku dijadikan bahan pertaruhan. siapa yang mendapat aku dilah yang akan menang. alangkah kejamnya mereka. aku bertekat tidak akan mencintai walau seorang pun dari mereka. dimanakah letaknya mauah aku?


takdir Tuhan menentukan segalanya. aku akhirnya jatuh cinta terhadap abid. tapi sayang, hubungan yang aku sangkakan akan kekal sehingga bila-bila akhirnya terputus ditenmagh jalan dimana saat cintaku benar-benar untuk dirinya. aku ditinggalkan tanpoa sebab. pernah juga aku mengabdikan diri seolah-olah pengemis. aku menangih cintanya tanpa henti. tapi sayang walau bagai mana aku pujuk dan rayu. dia tetap bukan milik aku lagi. perkenalan yang memakan masa hanya dalam tempuh 6bulan, yang mampu memutikakan bibit-bibit cinta akhirnya teputus juga. selama hampir setahun ini aku harus merawat hatiku yang terluka. aku masih teluka. dalam kelukaan yang hampir pulih ini aku kembali dilukai dengan dirinya yang tidak berpegang pada janji. di mana janjinya untuk manatiku sehingga kami benar-benar bersedia? dalam tempoh aku merawat hatiku yang terluka, abid telah menemui cinta hatinya. ya seorang gadis yang mampu menuruti segala kemahuannya.

aku pasrah dan aku akur. bagaimana cinta sekali pun aku terhadapnya, dia tetap bukan milikku. benar kata orang restu ibu bapa sangatlah penting. aku memohon restu ibu dan ayahku, tapi aku harus akur. aku masih muda, panjang lagi perjalan hudupku. kini aku pasti dan benar-benar pasti. andai dia bukan milikku, aku harus terima dengan hati yang terbuka. cuma satu doaku, agar abid dan amy terus berbahagia hingga keakhirnya.

amy = awek baru abid
aku = ex-gf abid

p/s: hubungan tanpa restu keluarga itu penting. cinta tak seharusnya memiliki, mengorbankan orang yang kita cinta demi kebahagiaannya juga dipanggil pengorbanan. cerpen nie aku tulis melaui apa pandangan mataku terhadap cinta lelaki zaman sekarang yang tak pernah setia dengan seorang wanita. hati wanita mana yang tidak akn terluka bila dirinya ditiggalkan tanpa sebab dan alsan.

again p/s: story nie bukan psal aku oke! ni story from kwan aku. nama dia adalah rahsie.. she isz indonesian oke! ' yunk! aku harap kamu itu tabah ya. lupakn aja dong lelai kyag gitu. aku juga punya nasib kyak kamu.llki itu mana bisa dipercaya!..haha..'

0 comments: